poniedziałek, 17 września 2012

Zupa brokułowa

Dziś przepis na jedną z moich ulubionych zup :) 
Zupy z reguły robi się szybciej niż drugie dania. Robię je od czasu do czasu, kiedy mam chęć na szybki i bezmięsny obiad. 


Nie zrobiłam zupy kremu, ponieważ nie mam blendera. Ale smakowo wyszło bardzo pysznie!

Składniki: 

  • 1 świeży brokuł
  • 3 marchwie
  • 1 seler
  • 2 pietruszki
  • mały por
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 3/4 łyżeczki mąki
  • sól, pieprz ziołowy
  • ziele angielskie, liść laurowy

Przygotowanie: 
  1. Warzywa należy obrać, umyć, pokroić na kawałki i ugotować wywar (z marchewki, selera i pietruszki). Dodać ziele angielskie i liść laurowy. 
  2. Brokuł ugotować w osolonej wodzie. Zostawić kilka różyczek brokułu do dekoracji.
  3. Zdjąć pokrywę z garnka, kiedy woda zacznie wrzeć. Brokuł traci kolor gotowany pod przykryciem.
  4. Gotować do momentu kiedy warzywa będą miękkie. 
  5. Można zupę ostudzić i zmiksować. 
  6. Następnie wymieszać śmietanę z mąką i dodać do zupy. Doprawić do smaku. 
  7. Zamieszać i pogotować jeszcze przez moment. 


     Mam nadzieję, że będzie smakować! :) 


Ostatnio byłam w sh i znalazłam kilka fajnych rzeczy. Osobiście uwielbiam lumpeksy i szperanie pomiędzy wieloma wieszakami. Lubię zaoszczędzić i znajdować perełki za grosze, o co nie trudno :)  Uwielbiam też ludzi, którzy mają swój własny styl i nie śledzą non stop wybiegów mody. Lubię obserwować jak bawią się stylami, nie przejmują się niczym i zakładają to co im się podoba. Ja sama nie lubię po prostu wyglądać jak setna osoba, której styl jest wprost z wieszaków h&m'u. Wolę iść do sh i stworzyć coś swojego.




Dodam zestawy z moimi łupami jeśli tylko chcecie ;) 
(Oczywiście jak naprawię aparat :( ).

5 komentarzy:

  1. Brokuły lubię, ale chyba tak szczerze to jeszcze nigdy nie jadłam zupy brokułowej:)
    chyba pora ugotować!:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zupę brokułową ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam zupke brokkułowa! :D
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodaj zdjęcia łupów :D
    Też mi się to nie podoba jak ktoś jest cały ubrany tylko z sieciówek czy prosto z manekina, to nie jest jakoś bardzo inspirujące . Najlepiej kupić coś w sh i wokół tego budować resztę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie słabo w sh,
    raz czy dwa znalazłam coś fajnego.

    OdpowiedzUsuń